DALI Mentor 8 vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de DALI Mentor 8 vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

doorofnight 12-05-2012

De dali mentor 8 heeft ruimte nodig (zeker ruim een halve meter van de achterwand en een meter van de zijwanden). Het laag komt niet bij alle CD-s terecht op de luisterplek, plaatsing van zulke grote speakers blijft een probleem.

In vergelijking met veel andere speakers (ook in duurdere prijsklasses) komt het geluid goed los van de speakers en staan stemmen en instrumenten (indien zo bedoeld door de producer) mooi in het midden. Ik vind ze bijzonder ruimtelijk en de supertweeter is absoluut niet fel of scherp. Geluid is emotie en de Mentor 8 is een emotionele speaker! Zet een nummer op met een artiest met een stem die jou raakt, en je zult merken dat de Mento 8 leeft, en veel meer leeft dan de talloze speakers die je voor minder, hetzelfde en meer geld kan kopen.

Vergelijk ze met een Dali Helicon, dan zul je merken dat de laatste instrumenten wat natuurlijker neerzet. Idem voor stemmen. Het laag kan fabelachtig zijn, een subwoofer is niet nodig bij deze speakers.

De Mentor 8 speelt veel luidsprekers weg, maar alleen bij een goede plaatsing en akoestiek. Het is voor mij een raadsel waarom er zo weinig mensen zijn die deze speaker kopen.